به گزارش همشهری آنلاین، دکتر مازیارحسینی با بیان این مطلب افزود: طراحی سیستمتهویه تونلنیایش با ملاحظاتفنی متعددی صورتگرفته و تمهیداتلازم برای ایجاد شرایط استاندارد به لحاظ شاخصهای کیفی، میزان ذراتمعلق و آلایندههای تونلهای شهری اندیشیدهشده است.
وی بابیان اینکه محل قرارگیری فنهای محوری در میانه تونلنیایش منظور شدهاست، گفت: بدینترتیب درواقع طول تونل بهلحاظ مسیر دمیدن هوای تازه بهداخل آن به دونیم تقسیمشده و جریانهوا بهشکل منطقی باعث خروج آلایندهها از این فضای زیرزمینی میشود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به ایزولهشدن تمام خروجیهای تونلنیایش از محیط بیرون با استفاده از درهای ضدآتش، افزود: به این ترتیب، باتوجه به صیقلیبودن سطحداخلی سازهتونل که به عملکرد بهتر سیستم تهویه کمک خواهد کرد، تهویهطولی با حداکثر راندمان عملکرده و از تجمعآلودگی روی دیوارهها و نیز فضایداخلی تونل جلوگیری میکند.
حسینی اظهار داشت: کیفیت بالای بتنریزی پوششنهایی تونل باعث ایجاد یک سطحداخلی تمام شده قابلقبول بهلحاظ دیدبصری وزیبایی شده است. همچنین بهجهت افزایش آرامش روانی رانندگان و بهرهگیری از روانشناسی رنگها، سعی خواهدشد تا بخش قوسفوقانی تونل بهنحوی رنگآمیزی شود که رانندگان در هنگام عبور از داخلتونل سقفی را بالای سرخود احساسننموده و تمرکز خود را از دست ندهند.
وی افزود: با برگزاری جلساتی با انجمن نانوتکنولوژی کشور در تلاش هستیم تا درصورت امکان از پوششهای نانو در سطحداخلی تونل به جهت کاهش جذبآلودگی به دیواره و راحتی شستشوی سطوح استفاده شود.